כש- Facebook פוגש את Stumbleupon או האם פייסבוק הופך ליותר חברתי מחברתי- אגודלים למעלה


היום נוסף פיצ’ר חדש ללוח המודעות החברתי ה- News Feed NF שנמצא בכל דף בית של גולש בפייסבוקהיכולת לדרג לחיוב או לשלילה את רלוונטיות הופעת הידיעה (תמונה מצ"ב):

 

image

זה מזכיר את אופן ההצבעה והאצבע למעלה של האתר הפופולרי stumbleupon:

image

 

הפיצ’ר החדש יאפשר לפייסבוק לקבל פיידבק מהגולשים על הסיפורים שמענינים אותם ב-NF וכך לשפר את האלגוריתם ומנגנון סינון ה"סיפורים" המוצגים בפני כל גולש.

לטענת פייסבוק, ההצבעות הללו של הגולש ישוקללו ויבואו לידי ביטוי רק לאחר זמן בפרופיל האישי .
ועם זאת  קשה שלא להניח ולשער שכבר בזמן הלא רחוק, פייסבוק תעשה שימוש במידע זה לא רק לביצוע שיקלול אישי לכל גולש, אלה גם לשם ביצוע שיקלול הצבעות כולל שיבחן את כלל ההצבעות לידיעה מסויימת, בסגנון "חוכמת ההמונים".

אבל האם פייסבוק תעשה שימוש גלוי במידע זה?

האם פייסבוק תשיק שירות/פיצ’ר/דף שיציף מידע ציבורי בדומה לשירותים חברתיים כגון אתר הדירוג והצבעת הגולשים Digg או אתר המועדפים החברתי Delicious  וכמובן אתר הדירוג Stumbleupon האם נוכל לדעת מה חם לא רק אצל חברים שלנו אלה גם בכלל הרשת בה אנחנו חברים? מה חם ומעניין את כלל הגולשים הרשומים לרשת הישראלית? או מה חם ומעניין את כלל הגולשים בפייסבוק….נאלץ להמתין ולראות.

בכל מקרה יכולת דירוג הידיעות הקיימת הינה צעד נוסף שמקנה למשתמש שליטה על לוח המודעות שלו, צעד מבורך לאחר שפייסבוק איפשרה למפרסמים לחדור לשטח אישי זה באמצעות הרצת קמפיין פרסום ידיעות ב NF  בעזרת ה- facebook social ads.

צעד זה של דירוג אישי זה לא רק שיאפשר לפייסבוק לכוון לכל משתמש ידיעות רלוונטיות יותר אלה הוא מוסיף משתנה נוסף למכלול המשתנים העלומים שמשפיעים כבר כיום לאלגוריתם הקובע אילו ידיעות יופיעו ב- NF של פייסבוק.

מפרסמים רבים כבר לוטשים עיניים לפיסת הנדל"ן היקרה הזו, ובמקום שיש מפרסמים עם ארנקים ורצונות יש גם חברות פרסום אינטרנטיות שמתמחות בסיפוק פתרונת שכאלה, גבירותי ורבותי-מזל טוב תחום חדש נולד אני שמח להציג בפניכם את ראשי התיבות הבאים: NFO ו NFM

 News Feed Optimization ו- News Feed Marketing.

אלו ראשי התיבות למשווקים בעלי הטקטיקות שיפצחו את האלגוריתם הסודי של ה- NF בפייסבוק, ושיעזרו למפרסם להגביר את הופעת הידיעות שלו אצל כל גולש.

אז מה זה אומר?
האם אנחנו עדים היום, למהפכה שתכניס את מקצוע קידום האתרים במנועי חיפוש SEO ו SEM למוזיאון האם- מת המלך (SEO) יחי המלך החדש (NFO) ?

ימים יגידו….

ולסיום אחד אחרון לזכר ימי הפליירים העליזים בפייסבוק שהיו ואינם:

image

ניתן להגיב.

השארת תגובה: